woensdag 21 januari 2015

Begin je dag lekker met zalig snelle ontbijtwafels

Ontbijten, ja...dat sla ik nogal eens over, of doe ik zeer ongezond. Ik weet het, ik weet het, belangrijkste maaltijd van de dag, brandstof om de dag door te komen,...blablabla....
 
Als je zoals ik een fulltime-werkende mama bent die elke dag uren moet pendelen, dan blijf je liefst zo lang mogelijk in bed liggen en ben je liefst zo snel mogelijk op je werk om dan ook zo snel mogelijk terug naar huis te vertrekken. Vaak steek ik dus gauw een boterham in mijn mond (of een muffin oeioeioei...)
 
Met deze ontbijtwafels heb ik de ideale nieuwe, snelle, ontbijtformule gevonden. Bak er een heel deel de dag voordien, in een luchtdichte doos bewaren en in de ochtend gauw even opwarmen in de broodrooster en genieten. (al rondlopend in de woonkamer, kat buiten laten, kat eten geven, peuter fles geven, sleutels zoeken, lunch klaarmaken, nog gauw wasmachine insteken...)
 
Ik heb de mijn wafeltjes vandaag gegeten met Nutella en schijfjes banaan (Zaaaalig) en de andere met confituur.
 
 
 
Wat heb je nodig (voor ongeveer 12 stuks):
 
90 gr gesmolten boter
50gr suiker
2 eieren
250gr zelfrijzende bloem
375ml melk
1 eetlepel olie
 
(optioneel: chocoladedruppels)
 
Hoe doe je het:
 
Splits de eieren en bewaar het eiwit in een vetvrije kom.
Meng de eierdooiers, boter, suiker, bloem en melk tot een vloeibaar deeg.
Klop de eiwitten stijf en spatel onder je beslag
(Voeg als je wilt chocoladedruppels toe onder je beslag).
Verwarm je wafelijzer en strijk in met wat olie tegen het kleven ( Als je je wafelijzer al een paar maal gebruikt hebt, is dit normaal niet nodig).
Schep 2 grote lepels beslag per wafel in het wafelijzer en bak ongeveer 4 minuten tot goudbruin en krokant.
Laat afkoelen en bewaar in een luchtdichte doos. Of eet ze op met een goede laag Nutella, confituur, siroop, bloemsuiker, aardbeien, banaan, bosbessensaus,....
 
De wafels zullen bij het bewaren terug slap worden maar als je ze kort opwarmt in een broodrooster, of onder een grill, worden ze terug krokant

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen