zaterdag 7 februari 2015

Penne met broccoli en geitenkaas: het Wannabe Dagelijkse Kost recept

Ken je dat: Je hebt een recept gezocht om te maken en het eindresultaat lijkt in mijlen niet meer op het oorspronkelijke recept? OK, ik durf wel vaker te freestylen met een receptje maar bij deze is het toch een beetje uit de hand gelopen. Ik had vanop de website van onze allerbeste Jeroen Meus zijn Dagelijkse kost de penne met broccoli en geitenkaas geplukt. Hier zijn we sowieso een favoriet van geitenkaas en er zaten veel verborgen groentjes in (spinazie en broccoli) dus ideaal voor de kleine man. Natuurlijk had ik maar met een half oog het recept bekeken en ook maar in de snelte de ingredientenlijst opgeschreven.
Toen ik uiteindelijk meer in detail keek naar het recept bleek het toch meer werk, en vooral meer afwas, te zijn dan me lief was voor zo een doordeweekse avond. Je moest de steel van de broccoli 20 minuten koken, dan nog eens blenderen met geblancheerde spinazie, kruiden roosteren, pasta koken, broccoli roosjes koken...ik zag de stapel afwas denkbeeldig al stijgen in mijn gedachten. Dus dan maar zelf een beetje gefrummeld met het recept een een snelle, maar toch wel voedzame, wannabe Dagelijkse kost pasta gemaakt. Met dank aan Jeroen Meus voor de inspiratie!

Wat heb je nodig (voor 4 personen)
400gr penne
100gr gerookte spekblokjes
Een grote stronk broccoli
150gr zachte geitenkaas
scheut melk
peper
zout
muskaatnoot
Hoe doe je het
Bak de spekjes aan in een pan. Voeg daarna de geitenkaas en de scheut melk toe en laat smelten. Kook je pasta gaar in licht gezouten water. Voeg 2 minuten voor het einde van de kooktijd de broccoli in kleine roosjes gesneden toe (de grote stronk kan je bewaren voor in een soep). Bewaar een paar eetlepels kookvocht voordat je de pasta en broccoli afgiet. Voeg de saus bij de pasta en verdun indien gewenst met nog wat kookvocht. Kruid met peper, zout en muskaatnoot.
Zo simpel is het echt!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen