vrijdag 29 januari 2016

Rijstsalade

Ik ben geen boterhammen mens. Nooit geweest, zal het nooit zijn. Ik heb dan ook een bloedhekel aan elke middag boterhammen te moeten eten. Ik eet liever een goeie kom soep met wat bescuitjes of een salade of broodje. En deze rijstsalade komt zeker in mijn arsenaal van lunchgerechten.
Deze snelle lunch komt misschien meer tot zijn recht op een lekker zomerse dag maar toch heeft hij op deze winderige winterdag ook gesmaakt hoor.
Ideaal als je een restje rijst in de koelkast hebt liggen of mee te nemen voor lunch op het werk.
Voor 1 persoon
50gr witte gekookte rijst
1/4de appel in kleine stukjes
1/2de lente ui in dunne ringen
Ijsbergsla
50gr surimi, ik gebruikte de surimi flakes van de AH, vind ze net wat lekkerder dan surimi sticks
1 eetlepel platte kaas
1 eetlepel ketchup
Peper
zout
Currypoeder
Snij een handvol ijsbergsla in dunne strips en de surimi in blokjes.
Meng de rijst met de stukjes appel, lenteui, ijsbergsla en surimi.
Meng voor de dressing de platte kaas met ketchup en kruid met peper, zout en currypoeder.
Lepel de dressing over de rijst en meng goed.
Smakelijk!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen