dinsdag 2 februari 2016

Ontbijtkoekjes met havermout en yoghurt

Heb ik al gezegd dat mijn zoontje niet wilt ontbijten...
En dat ik al vanalles en nog wat heb geprobeerd...
En dat ik nu tot wanhoop gedreven ben nu dat hij naarschool gaat......

Dus ben ik maar koekjes gaan bakken voor in de ochtend...
Wel een beetje gezonde koekjes natuurlijk...

Ontbijtkoekjes met havermout en yoghurt!
 
Voor 12 stuks
100gr bloem
60gr havermout
30gr cacao
50gr suiker
50gr bruine suiker
1 theelepel bakpoeder
snufje zout
 
30gr malse boter
1 ei
70gr griekse yoghurt
Halve rijpe banaan
Handvol chocoladedruppels
 
Klop de yoghurt met de malse boter en de banaan mals tot het een smeuig geheel is.
Voeg de suiker en bruine suiker toe en het ei.
Meng alle droge ingredienten tesamen en voeg toe aan de natte ingredienten.
Voeg als laatste de chocoladedruppels toe.
Je hebt nu een redelijk nat beslag.
Met behulp van 2 lepels maak je hoopjes koekjes op een bakplaat met bakpapier erop.
Bak de koekjes in een voorverwarmde oven op 175 graden voor 12 minuten.
Leg ze direct op een rooster voor af te koelen.
Als ze opgedroogd zijn kan je eventueel nog wat gesmolten chocolade erover drapperen.
Smakelijk!
 
PS. Natuurlijk vond zoonlief ze maar niks...GRRR...maar ze zijn echt wel lekker hoor, dus mama eet ze nu maar op
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen