donderdag 2 juni 2016

Snelle mini-pzza'tjes

Van al mijn bakvormen gebruik ik waarschijnlijk mijn muffinvorm het meeste. En niet alleen voor cupcakes. Vaak maak ik mini-quiches of ei muffins in 12-voud in de muffinvorm als lunch voor de oudste.
Vandaag waren het snelle mini-pizzatjes.
 
Voor 12 stuks
 
200gr pizzadeeg (Ik heb in al mijn gemakzucht deeg uit de winkel gekocht)
200ml tomatensaus
50gr salami
50gr gemalen kaas
olijfolie
 
Vet een muffin-bakvorm goed in met olijfolie.
Verwarm de oven voor op 200 graden.
Snij met een rond uitsteekvormpje of glas 12 cirkels uit het pizzadeeg ten grootte van de muffinopeningen in de bakvorm.
Leg in elk gat een stukje deeg en duw wat naar omhoog aan de zijkant.
Snij de salami in dunne kleine plakjes en leg enkele stukjes op het pizzadeeg.
Verdeel nu de tomatensaus en vervolgens de kaas over de 12 pizzatjes.
Werk af met een stukje salami.
Bak ongeveer 15 minuten in oven.
Laat kort afkoelen en ontvorm.
Smakelijk!
 
 
PS. Je kan natuulijk naar hartelust varieren met de vulling!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen