donderdag 3 november 2016

Pasta met champignons, spinazie en spekjes

Ken je dat...Je komt thuis, drukke kinderen, tassen en schoenen overal, lawaai, chaos...
En dan moet je eten maken...
Echt het laatste wat je wilt doen...
Tegenwoordig bestaan mijn recepten uit: 'Wat kan ik maken met 1 hand terwijl ik met mijn andere arm of hand de jongste vasthou of weg haal uit de kast....'
Laat me eerlijk toegeven, tegenwoordig zitten er niet bepaald veel nieuwe,spannende recepten in mijn weekmenu.
 
Nu, deze pasta was 1. snel klaar 2. makkelijk te maken met 1 hand 3. lekker, zeker met dit herfstweer
CHECK, mama - chaos proof!
 
Voor 2 volwassenen en 2 kleine, goede pasta-eters
 
300gr tagliatelle
150gr gerookte spekblokjes
200gr verse spinazie
klein bakje champignons
2 eetlepels zure room
100ml light room
2 teentjes knoflook
handvol bieslook en dille
peper
zout
 
Kook de tagliatelle gaar in lichtgezouten water. Hou bij het afgieten van de pasta wat kookvocht apart voor je saus aan te lengen.
Bak de spekblokjes knapperig en goudbruin in een koekenpan. Ik gebruik hiervoor geen vetstof.
Snij ondertussen de champignons in plakjes.
Voeg de champignons toe aan de spekblokjes en bak goed aan.

Kruid met peper, zout en de geperste knoflookteentjes.
Voeg daarna de spinazie toe en laat slinken.
Als de spinazie geslonken is, doe je de zure room en light room toe.
Kruid de saus goed met peper, zout en de groene kruiden.
Voeg de pasta toe en indien nodig wat van het kookvocht van de pasta.
Serveer met parmezaanse kaas!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen