Risotto-balletjes

Deze balletjes stonden al heel erg lang op mijn verlanglijstje om te maken maar het kwam er nooit van...omdat we nooit een overschotje van risotto hadden! Zoals altijd werd de pan hier tot de bodem leeggegeten...

Dus besloot ik gisteren extra veel risotto te maken, maar ook hier slonk de hoeveelheid in een sneltempo...Dus mama at gisteren maar braaf 1 portie risotto en gooide de rest mooi in het Tupperware doosje voor de volgende dag.
 
Deze middag dan mooi de balletjes gerold met wat mozarella middenin voor zoonlief zijn lunch na school. Ik was er heilig van overtuigd dat hij het vast en zeker niet ging willen eten en verheugde me al zelf stiekem op zo een lekkere lunch (had al eentje geproefd en ze waren echt superlekker!)...

Eet hij ze toch allemaal niet zelf op, potverdorie!!
Volgende keer maar gewoon een grote portie risotto maken voor alleen de balletjes zeker?
 
Voor 6 balletjes
 
1 portie risotto, ik maakte deze risotto met spek en erwtjes
handvol geraspte mozarella
3 eetlepels panko of  gewoon broodkruim
2 eetlepels olie
 
Laat de risotto goed afkoelen of een nacht in de koelkast staan.
Neem een goede lepel risotto op je hand en spreid uit over je palm.
Leg wat geraspte mozarella in het midden en vouw de rijst toe.
Probeer een balletje te vormen maar probeer ze niet te rollen gelijk een echt gehaktballetje want dan lukt het niet.
Rol ze door het broodkruim en bak aan in een koekenpan gevuld met olie!
Laat uitlekken en serveer!!
 
 
 
Dit gerecht is geinspireerd naar de risotto balletjes van Blog 'Lepeltje Lekker', met dank hiervoor

Reacties