Mexicaanse kipsalade

Ja, ik zeg het gewoon gelijk het is: Het is veel te warm voor mij!! Ik verlang naar regen, naar temperaturen van 20-22 graden, naar die oude Belgische zomers waar je amper buiten kon komen zonder je regenjas...
 
Ik kan gewoon echt niet tegen deze hitte. Overal is het drukkend warm, die zon brandt veel te hard, de kinderen zijn ambetant en plakken aan mij, ik kan niks bakken zonder dat ik helemaal wegsmelt...Het enige goede aan dit weer is dat je uit kan pakken met heerlijke maaltijdsalades met een goed glas witte wijn of in dit geval met een frisse Corona!
 
Voor 2 personen
 
2 kipfilets
4 dunne sneden ontbijtspek
100gr gemengde salade
1 grote tomaat
1/4de komkommer
50gr kidneybonen
50gr mais
1/2de rode paprika
1 eetlepel olijfolie
zout
peper
paprikapoeder
cayennepeper
knoflookpoeder
handvol tortillachips
 
Voor de dressing
2 eetlepels mayonaise
2 eetlepels zure room
sap van halve citroen
peper
zout
knoflookpoeder
 
Kruid de kipfilets met peper, zout, paprikapoeder en cayennepeper. Bak ze goudbruin en gaar in een koekenpan met olijfolie. Laat even afkoelen en snij in dunne reepjes.
 
Bak in dezelfde pan het ontbijtspek en de kidneybonen knapperig. Snij ook het ontbijtspek in kleine stukjes.
 
Was de salade en verdeel over 2 borden. Snij de komkommer, tomaat en paprika in kleine stukjes en verdeel over de salade. Voeg de mais toe.
 
Verdeel de kippenreepjes, het spek en de kidneybonen over de salade. Werk af met wat knoflookpoeder en stukjes tortillachips.
 
Voor de dressing meng je simpelweg de mayonaise, zure room en het citroensap. Kruid af met peper, zout en knoflookpoeder.
 
Smakelijk!
 
 

Reacties