Brownie

Het was een beetje radiostilte hier. Ik kom er maar niet toe om me te motiveren een nieuwe blog te schrijven of zelfs iets nieuws in de keuken uit te proberen. Het vakantie-leven met de kindjes in huis is vermoeiend voor deze mama. Hoewel de eerste maand van de vakantie vrij vlot verliep, begint nu bij de oudste zoon de verveling toe te slaan in combinatie met vermoeidheid, het gemis van de routine...
Resultaat is een oververmoeide, overgestimuleerde, verveelde kleuter die heel de tijd aan mama haar broek zit te zeuren en zagen voor aandacht, snoep,...
Nog nooit heb ik zo hard afgeteld naar het einde van de vakantie...
 
Dus hierbij mijn oude, vertrouwde recept voor brownies...van mij aan jullie!
 
Voor 9 zeer grote stukken of 12 kleinere porties (hangt ervanaf hoeveel chocolade je nodig hebt om je dag door te komen)
 
250gr boter
200gr fondant chocolade
4 eieren
65gr bloem
80gr cacao
1 theelepel bakpoeder
snufje zout
360gr suiker
 
Verwarm je oven voor op 190 graden.
Smelt de boter samen met de chocolade en laat daarna even afkoelen.
Zeef de bloem, bakpoeder en cacaopoeder samen.
Voeg het zout toe en de suiker.
Voeg daarna de gesmolten chocolade en de eieren toe en klop goed onder elkaar.
Neem een vierkante bakvorm van 20cm op 20cm en bekleed deze met bakpapier.
Stort het beslag hierop uit en bak voor ongeveer 40 minuten in de oven.
Laat daarna nog minstens 2u afkoelen en liefst nog een nachtje in de koelkast.
Eet smakelijk!
 
 
 
PS. Je kan naar hartewens altijd stukjes nootjes, chocolade of gedroogde vruchten toevoegen!
 

Reacties