Gegrilde soja steak met paksoi

De laatste dagen heb ik mijn "oude" kookboeken terug uitgehaald. Ergens op de zolder vond ik de eerste boek van Jamie Oliver, the Naked Chef. 
En daar vond ik dit pareltje. Zoals altijd, niet helemaal overgenomen zoals in het boek, maar mijn eigen versie van gemaakt.
Dit bleek uiteindelijk een snelle, gezonde maaltijd te zijn met vele frisse en Aziatische smaken.
Lekker voor mama en papa, niet zo geschikt voor onze kleintjes...

Voor 2 personen
2 steaks
1 grote paksoi
2 uien
100ml sojasaus
1 groot teentje knoflook, in kleine stukjes
1 limoen
1 rode chilipoeder, in kleine stukjes
1 eetlepel honing
stukje gember
olie
peper
zout 

basmatirijst

Hoe? 
  • Kook de rijst gaar zoals op de verpakking staat. 
  • Maak eerst de marinade. Meng in een kommetje de sojasaus en de honing. Pers de limoen uit en giet het limoensap bij de sojasaus. Voeg de geraspte gember, knoflook en chilipeper toe. 
  • Verhit een grillpan op een hoog vuur. Kruid de steaks met peper en zout en grill ze aan beide kanten op de grillpan. 
  • Snij de paksoi en de uien in hapklare stukken.
  • Haal de steaks van de grill en leg ze in een schotel. Giet de marinade over de steaks en laat rusten. 
  • Grill nu de groenten in de pan met wat olie. 
  • Wanneer de groenten gaar zijn, schik je ze op een bord.
  • Snij de steaks in stukjes en verdeel over de groenten.
  • Giet als laatste de marinade over de steak en serveer met de rijst.

Reacties