Pizza Lasagne

Zo lekker dat ik er direct mijn vork in zette en vergat er een fatsoenlijke foto van te nemen, van deze pizza lasagne. Sorry dus voor de verschrikkelijke foto.
Ik beloof plechtig dat als ik deze lasagne binnen enkele weken terug maak, ik een beter foto neem. Maar zeker weten dat deze nog eens op onze menu komt!
Voor 4 personen
8 lasagne vellen
200gr gemengd gehakt
1 ui
1 paprika
1/2de courgette
2 teentjes knoflook
400ml passata
1 blik gepelde tomaten
100gr geraspte mozzarella
handvol basilicum
1 ei
250gr ricotta
zout
peper
6tal schijven salami naar keuze
olie

Hoe?

  • Maak allereerst de rode saus.
  • Verwarm hiervoor de olie in een koekenpan. Bak hierin het gehakt rul.
  • Kruid voldoende met peper en zout.
  • Snij de ui, courgette en paprika in kleine blokjes en voeg deze toe aan het gehakt.
  • Laat kort stoven en blus met passata en tomatenblokjes.
  • Voeg ook de geperste knoflook toe en laat kort inkoken.
  •  
  • Meng het ei met de ricotta. Snij de basilicum in dunne reepjes en meng onder de ricotta.
  • Kruid goed met peper en zout.
  •  
  • Bouw de lasagne nu op.
  • Lepel 1/3de van de tomatensaus in een ovenschaal. Doe daar 4 lasagnebladen op.
  • Bedek met 1/3de van de tomatensaus, dan de helft van de ricotta en de helft van de mozzrrella.
  • Bouw verder met 4 bladen lasagne, tomatensaus, ricotta en mozzarella.
  • Werk af met de schijfjes salami.
  • Bak de lasagne nu gaar in een voorverwarmde oven van 190° voor ongeveer 30 minuten.
Smakelijk!

Reacties